Modalități de promovare culturală prin intermediul proiectelor educative

Faptul că trăim într-o societate pentru care ideea de cultură devine tot mai abstractă ne determină pe noi, cei care avem menirea de a forma generațiile viitoare, să găsim mijloacele și metodele optime de revigorare a gustului pentru frumos. E cât se poate de adevărat că a promova valorile culturale într-o perioadă în care globalizarea tinde să atingă toate dimensiunile existenței noastre înseamnă, dincolo de orice, a avea conștiința unui demers dificil, cu atât mai mult cu cât știi că trebuie să intri într-un dialog subtil cu sensibilitatea tinerilor. Vorbim aici despre acei tineri pentru care prioritățile s-au reorganizat, și nu pentru că există un dezinteres generalizat, ci pentru că societatea furnizează modele mediocre, de vreme ce consumerismul se rezumă la propuneri de activități îndoielnice, emisiuni de proastă calitate sau trafic nelimitat de internet, care oferă, la fel de nelimitat, acces spre incultură.

Articol integral

Valorificarea teoriei inteligențelor multiple în proiectul eTwinning Eight doors of inteligence/ Opt uși ale inteligenței

În perioada octombrie 2023 – mai 2024, elevii clasei a II a, de la Școala Gimnazială Apold participă în proiectul eTwinning „Eight doors of inteligence/Opt uși ale inteligenței”,   împreună cu alți elevi și profesori din România, Turcia,  Polonia, Georgia, Bulgaria, Grecia, Italia și Ucraina.

Articol integral

Asistenții virtuali în școala viitorului

Auzim tot mai des vorbindu-se de faptul că este nevoie să pregătim elevii pentru o profesie care, poate, nici măcar nu există în acest moment, pentru că dinamica pieței muncii impune un ritm alert de adaptare la noua realitate. A rămâne fideli unor modele tradiționale de învățare, care, deși și-au dovedit în mare parte eficacitatea, au avut și au încă limitele lor nu este tocmai o decizie înțeleaptă, indiferent de cât de mult ne raportăm la cum era ”pe vremea noastră”. Prezentul este cel care contează, iar el trebuie întotdeauna gândit în paradigma viitorului.

Articol integral

Beneficiile utilizării aplicației SCRATCHjr în activitatea didactică cu elevii cu nevoi speciale

În perioada 26 noiembrie – 2 decembrie 2022, am participat, în Avilés, Spania, la cursul „Robotics and STEAM Education for children with special needs and inclusive classrooms”, furnizat de OBO – Interobotics para Humanos SL și finanțat prin programul Erasmus +, Acțiunea Cheie 1, Educație Școlară, prin contractul nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064315, parte a proiectului acreditat „Connecting, we grow!”. Unul dintre obiective a fost învățarea aplicării și utilizării principiilor și metodelor STEAM în activitățile didactice cu elevii cu nevoi speciale. În urma acestui curs a fost aprobată la nivelul unității școlare unde îmi desfășor activitatea, disciplina C.D.Ș. „Roboții spun povești!”, care cuprinde, la nivelul clasei a IV-a, domeniul de conținut aplicații de codare, conținuturile fiind elaborate în jurul aplicației SCRATCHjr, prezentată în Spania.

Articol integral

Physical Control and Psychological Manipulation in George Orwell’s Nineteen Eighty-Four

George Orwell’s contribution to universal literature is undeniable, and its impact on the political sphere, not only when it was published but even today, is an immutable truth. As proof of this assertion, we are free to make this statement, an aspect which is some of the food for thought that Orwell has served through his famous political works Animal Farm and Nineteen Eighty-Four. So intricate and magnificently composed, they have provided entire generations, an outstanding number of readers, with the chance to understand the phenomenon of totalitarianism, the political plague that swept through the 20th century, whose aftermath is, on some levels, visible. Orwell has offered the chance to experience literature not as „art for art’s sake” but as a piece of writing that is endowed with depth, meaning and a valuable message about the past, the future, how precious human individuality is, and most importantly, how precious the fact that we are allowed our human individuality is.

Articol integral

Jocul didactic în procesul instructiv-educativ la grădiniță

Jocul didactic reprezintă o modalitate eficientă de învățare și de dezvoltare a competențelor la copiii de vârstă preșcolară. În cadrul grădiniței, jocurile didactice sunt folosite pentru a stimula creativitatea, imaginația și capacitatea de concentrare a copiilor, dar și pentru a le consolida cunoștințele și aptitudinile.

Articol integral

Siguranța în școlile din România

Conform unei statistici a Ministerului Educației pentru anul școlar 2021-2022, au existat 10000 de acte de violență în unitățile de învățământ din România. Statistica cuprinde atacurile la persoană, atentatele la securitatea unității școlare, la bunuri dar și alte fapte de violență sau atentate la securitatea în spațiul școlar. Este clar că această statistică se referă strict la situațiile raportate. Există mult mai multe fapte care nu sunt raportate din diferite motive. Orice atitudine (din partea elevilor dar și din partea profesorilor) care pune în dificultate desfășurarea unei lecții disturbă puternic procesul de predare-învățare-evaluare.

Articol integral

Stagiile de pregătire practică în domeniul alimentației publice și al turismului

Stagiile de pregătire practică în domeniul alimentației publice și al turismului sunt extrem de importante iar motivele sunt clare atunci când facem referire la dezvoltarea abilităților practice, experiență directă cu clienții, înțelegerea complexității industriei, oportunități de rețea. Turismul și alimentația publică sunt domenii în care competențele practice sunt esențiale. Stagiile oferă oportunitatea de a învăța direct de la profesioniști și de a aplica teoria în situații reale, ceea ce poate fi mult mai eficient decât învățarea exclusiv teoretică.

Articol integral

A Plea for Classroom Interaction

Although things have massively evolved recently, many Romanian teachers still need to show more support regarding classroom interaction. Perhaps an inheritance of the rigid communist regime, the tendency to prefer the lockstep technique to the detriment of either pair work, group work, or blended learning remains a constant aspect of classroom organization in our country.

Articol integral

Exploring the Main Types of Educational Leaders: A Guide to Effective Leadership in Education

In the ever-evolving landscape of education, leadership plays a pivotal role in guiding institutions towards excellence and innovation. Educational leaders come in various forms, each with unique qualities, approaches, and areas of expertise. Understanding the main types of educational leaders is essential for aspiring leaders, current educators, and stakeholders alike. In this article, we delve into the primary types of educational leaders, exploring their characteristics, responsibilities, and contributions to the educational community.

Articol integral